وبسایت های مارال گرافیک و ژورنال نو به عنوان کاندیداهای چهارمین جشنواره وب ایران معرفی شدند

وبسایت مارال گرافیک و ژورنال نو در سه گروه از ۹۰ گروه جزو کاندیدا ها اعلام شد…

برای مشاهده لیست کامل کاندید ها به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/candidates مراجعه کنید.

لطفا برای برترین شدن وبسایت های ما در جشنواره به ما در رای گیری مردمی با این دو لینک شرکت کنید:

شما می توانید به ما برای برترین شدن کمک کنید,با مراجعه به این آدرس: http://directory.iranwebfestival.com/website/maralgraphic.com

شما می توانید به ما برای برترین شدن کمک کنید,با مراجعه به این آدرس:http://directory.iranwebfestival.com/website/journalno.com

دبیرخانه جشنواره وب ایران – دومین کنفرانس خبری چهارمین جشنواره وب ایران با حضور خبرنگارها و اصحاب رسانه برگزار گردید. این نشست خبری با هدف ارائه آمار و گزارش ها از روند برگزاری جشنواره٬ اعلام کاندیداهای هر شاخه٬ معرفی کنفرانس وب ایران٬ اعلام زمان برگزاری اختتامیه و اعلام آغاز رای گیری مردمی در گروه های جشنواره در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

جهانگیر آقازاده دبیر جشنواره وب ایران٬ ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران به ارائه گزارش ها پرداخت. وی با اشاره به رشد چشمگیر شرکت کنندگان جشنواره در این دوره نسبت به دوره های پیش٬ تعداد ثبت نام کنندگان را ۳۹۰۰ سایت اعلام نمود. آقازاده همچنین به استقبال خوب شرکت کنندگان در شاخه های جدید شامل موبایل و تلویزیون هوشمند اشاره کرد. وی با اشاره به عضویت جشنواره وب ایران در کنسرسیوم وب جهانی (W3C) این رویداد را یکی از گام های اساسی در تشویق بکار گیری استانداردهای وب در فضای وب فارسی برشمرد. آقازاده همچنین به معرفی ملاک های داوری سایت ها اشاره کرد و افزود تناسب محتوا٬ ساختار و مسیر٬ طراحی بصری٬ کارکرد و امکان تعامل وب سایت ها با کاربر از ملاک های اصلی در داوری شرکت کنندگان بوده است.

وی در ادامه به برگزاری کنفرانس وب ایران در ۶ بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود در این کنفرانس کارگاه های متعدد علمی توسط چهره های برجسته داخلی و خارجی برگزار می گردد. آقازاده اشاره کرد که برت باس٬ مخترع استاندارد CSS در این کنفرانس سخنرانی خواهد داشت. به گفته وی مهلت ثبت نام در این کنفرانس ۳۰ دیماه می باشد. دبیر جشنواره وب ایران با اشاره به انتشار کتاب وب ایران٬ این کتاب را مرجعی مناسب برای معرفی و آشنایی با سایت های ایرانی برشمرد و افزود افرادی که تا ۳۰ دیماه سایت خود را در جشنواره به ثبت برسانند می توانند از مزیت معرفی در کتاب جشنواره بهره مند گردند. وی در پایان به قرائت کاندیداهای برگزیده برخی از گروه های جشنواره پرداخت.

در ادامه این نشست خبری٬ محسن ملایری٬ مدیر کمیته اجرایی جشنواره وب٬ به تکمیل ارائه آمار این دوره از جشنواره پرداخت. وی گفت: «در چهارمین جشنواره وب ایران ۱۱۴۱ سایت توسط کمیته انتخاب آثار واجد شرایط لازم جهت شرکت در رقابت شناخته شدند که از این تعداد ۶۶۹ سایت تنها در یک گروه٬ ۳۳۶ سایت در دو گروه و ۱۰۶ سایت در سه گروه به رقابت پرداختند. ملایری تعداد داوران این دوره از جشنواره را ۷۷ نفر اعلام کرد که اسامی آنها در بخش داوران جشنواره در وب سایت آن موجود می باشد. وی همچنین اشاره کرد که ۸۸ مقاله علمی در جشنواره وب ایران به ثبت رسیده است که پس از طی مراحل داوری٬ آثار برگزیده در کتاب وب ایران به چاپ خواهند رسید.

 

ملایری در ادامه افزود «بیشترین شرکت کنندگان در گروه های اخبار (۲۸۶ سایت)٬ تجارت الکترونیک (۱۸۶ سایت)٬ آموزشی (۱۲۳ سایت) و ابزار وب (۱۱۷ سایت) به رقابت پرداخته اند. در همین حال کمترین رقابت در گروه های تبلیغات آنلاین (۶ سایت)٬ بانکداری الکترونیک (۵ سایت)٬ روزنامه (۵ سایت) و بیمه (۳ سایت) در جریان بوده است.»

 

در ادامه مراسم علیرضا لاهیجانیان مدیر بازاریابی محصولات صوتی تصویری شرکت گلدایران در خصوص گروه تلویزیون ها هوشمند سخنرانی کرد. وی با اشاره به استقبال بیش از ۱۹۴ برنامه نویس جهت شرکت در جشنوراه اعلام کرد ۶۳ برنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از میان آنها ۲۰ نرم افزار برگزیده به عنوان کاندید اعلام می شوند. وی همچنین به ملاک های داوری نرم افزارهای تلویزیون هوشمند نیز اشاره کرد و افزود یکی از موارد مهم در ملاک ها تطابق آن با فرهنگ و نیاز ایرانیان می باشد. در پایان مراسم نیز هدیه مشترکی از سوی شرکت گلدایران و جشنواره وب ایران به رسم یادبود به کاندیداهای گروه تلویزیون هوشمند اهدا گردید.

 

برای مشاهده لیست کامل کاندید ها به آدرس http://iranwebfestival.com/fa/page/candidates مراجعه کنید.

1Comments

  1. atash10 ژانویه, 2012 at 8:43 ب.ظ

    لطفا شما هم در این پیروزی که افتخاری برای کانون تبلیغاتی مارال گرافیک و استان خوزستان می باشد, با رای خود شریک باشید…
    از تمامی کسانی که تا بحال به ما رای داده اند, کمال تشکر را داریم…

دیدگاهتان را بنویسید